Köszönjük a sok pozitív visszajelzést és építő kritikát!

Kiértékeltük az eddigi kérdőíveket és nagyon örülünk, hogy tetszett nálunk! A Portum Lines Kft az első utaktól kezdődően minden jegyvásárlónak utólagos elektronikus kérdőívet küldött ki, azzal a kéréssel, hogy őszintén értékelje a szolgáltatásait. Ezt a kérdőívet folyamatosan, mindig is ki fogjuk küldeni az összes jegyvásárlónak, mert ezáltal tudunk odafigyelni a szolgáltatásunk minőségére! A kérdőívet már több száz utasunk töltötte ki, és nagyon örülünk a sok pozitív visszajelzésnek. Persze kaptunk hideget-meleget, jogos és jogtalan kritikát is. De! Egyetlen egy utasunk volt, aki teljesen negatív kritikát adott szolgáltatásunkról – mint kiderült ő nem is utazott velünk, mert lemaradt az utazásról.

A legénységről és hangulatról

Amire igazán büszkék vagyunk, hogy utasaink 90 százaléka a velünk eltöltött időt egyszerűen „Szuper”-nek jelölte, míg 10% jelölte be az „Elvoltam” minősítést. Nagyon sokat dolgozunk ezért, hogy jól érezzék magukat nálunk, és csak az utasok 5,4%-a gondolta a legénységünkről azt, hogy „Elmegy”.

hajoznijo.hu felmeres2014osz_legenyseg

Milyennek találta a legénységünket?

Szerencsére sok utas konkrét problémákat is írt, amelyekről azonnal intézkedtünk:

„Felszálláskor a hajó nyitott részébe szálltunk fel, de nekünk sajnos már nem jutott asztal. A pincérek hozzánk oda sem jöttek egyszer sem, illetve azt sem kérdezték meg, mi kérnénk-e esetleg az asztalokra kihelyezett snackekből. Egyébként minden más rendben volt.”

A 200 fős hajóra a sétahajó utakra maximum 80 utast engedünk fel, így bőven jut hely mindenkinek. A felső fedélzeten nem csak asztalok, hanem külön padok, székek is vannak, asztalok nélkül, sok utasunk inkább ezeken foglal helyet. Sajnos az első utakon valóban előfordult, hogy az akkor még gyakorlatlan személyzet nem fordított elégséges figyelmet mindenkire. Azóta sok új munkatársat vettünk fel, akik profin odafigyelnek a vendégekre. Elnézést kérünk azoktól, akikkel előfordult a hajónkon, hogy nem figyeltünk oda.

„a nyári melegben szoba-hőmérsékletű Martini maga a csalódás. Remélem fognak tudni 1 kockajeget beledobni az italba a beszállás megkezdésekor”

A kedves utasunk részben téved, mert a Martini-t nem szokás hűteni. Tudjuk, hogy sokan mégis hidegen szeretik, ezért az ajtóban egy vödörben jég volt előkészítve, hogy azok az utasaink akik mégis jéggel innák a Martini-t, kiszolgálják magukat. A reklamáció óta munkatársaink külön meg is kérdezik a beszálló utasokat, hogy kérnek-e jeget (vagy más kiegészítőt) ha az adott italhoz ez jár.

„Amikor jelentkeztem az útra azt írták, hogy a szabályzatuk szerint pontosan indulnak, nem várnak senkire. Ezzel szemben a meghirdetett induláshoz képest 6 perccel később indultunk, mert egy elkéső hölgyet megvártak. Ennyi időt elvettek az utazóközönségtől, mert ezt lecsípték a 60 perces hajóútból.”

Valóban, emlékszünk erre az esetre. Pont azért, mert mindig pontosan indultunk, kivéve azt az alkalmat, amikor a hölgyet láttuk a rakparton futni és a hajón lévő öt barátnője közben a fedélzetről kérlelt bennünket, hogy ne zárjuk be a kaput. Megvártuk (nem volt hat perc, körülbelül száz méterről futott), és pontosan annyival többet hajóztunk, mint amennyivel később indultunk! Megérte a rossz pont, mert valószínűleg sokkal több rossz pontot kaptunk volna, ha elindulunk és nem várjuk meg. Itt szeretnénk megjegyezni, hogy sajnos nem áll módunkban várni az utasokra, akkor sem ha telefonálnak előtte.

„A rendelésfelvétellel a pincérek hamar végeztek, de a felszolgálás sokáig váratott magára (úgy láttam, az utasok létszámához képest meglehetősen kevesen voltak). […] Az viszont szintén külön említést érdemel, hogy mivel elromlott a kávégép, egy-egy limonádét kaptunk grátisz. Ilyen figyelmességgel ritkán találkozom!”

Nagyon szerencsétlen napként él az emlékezetünkben… az első utunk egyike volt. Az egyik kollégánk kezdésnek az első négy asztal rendelését a halaknak adományozta – nem szándékosan – utána pedig a kávédaráló (mindig frissen őröljük adagonként) nem volt hajlandó darálni. Nagyon megcsúsztunk de igyekeztünk mindenkit kárpótolni. Azóta nagyobb és jobban képzett személyzettel hajózunk. A törekvésünket igazolja ez a bejegyzés is:

„Kicsit még lassú volt a kiszolgálás első alkalommal, másodjára már jó volt, gyorsan, kedvesen szolgáltak ki :)))”

„A rendeles melle rogton hoztak a szamlat is. Ez egy kicsit furcsa es hangulatrombolo volt, hisz ugysem megyunk sehova a hajout vegeig es lehet, hogy meg rendeltunk volna. Kellemesebb lett volna, ha akkor fizethetunk, amikor mi kerjuk ki a szamlat.”

Bár alapvetően egyetértünk a kedves utasunk megjegyzésével, ezen sajnos nem tudunk változtatni. A hajó nagy és kevés utasunk van aki végigüli az utazást egy helyben. Mindenki jön-megy a fedélzetek között, és amennyiben a kedves utasaink nem maradnak az asztaloknál lehetetlen lenne végigkövetni, ki fizetett és ki nem. Ezért – bár mi sem szeretjük ezt a rendszert – kénytelenek vagyunk így eljárni, mert technikailag csak így kivitelezhető. A téli hónapokban ettől néha eltérünk, de ritkán.

hajoznijo.hu felmeres2014osz_teljeselegedettseg

Elégedettség a programmal kapcsolatban

Az útról

Utasaink 47,1%-a találta pont megfelelőnek az 1 órás sétahajózást, 43,1% jobban örült volna másfél órának, igaz csupán 9,8 százalék mondta azt, hogy többet is fizetne 2 órás útért. Az egyórás városnézés a leggyakoribb út Budapesten, mert a távolságok miatt ez egy optimális idő végighajózni Budapest érdekes részét. Tudjuk, hogy van olyan kisebb konkurens cég, aki 1,5 órás utat hirdet, de ebből több mint negyven percet az utasok érdektelen, sötét helyen hajóznak – a hajójuk a külvárosból indul és érkezik (ráadásul a Vigadóig jut csak el!). Mi végighajózzuk Budapest legszebb részét, a Margit híd és a Rákóczi híd között!

„A nemzetiig azért jó lett volna, ha felmegy a hajó, de amúgy minden rendben volt. :)”

Néha elmegyünk majdnem odáig, máskor nem. Ez sok mindentől függ mint például vízállás vagy forgalom, de jellemzően az A38 környékén fordulunk meg, és mindig (!) a Petőfi híd után.

„Talán, ha idegenvezetés is lenne a hajón Budapestről, akkor az egész út még élmény gazdagabb lehetne.”

A hajónkon nincsen idegenvezetés (legalábbis a belföldi sétahajó járatainkon nem). Sajnáljuk, ezen nem fogunk változtatni. Sok hajózási cégnél van lehetőség idegenvezetéses utakra, de mi az élményre koncentrálunk.

„Jobb lett volna,ha a Rákóczi híd után fordult volna vissza!Van ott még látnivaló! :)”

Mi, hajósok imádjuk látni a Csepeli szabad kikötőt, de úgy gondoljuk, hogy utasaink többségét nem igazán érdekelné. Igény esetében persze szívesen szerveznénk oda túrát.

„Fűtés a felső szinten.”

A felső fedélzet nyitott, nem tudjuk befűteni. Az alsó fedélzeten nagyon finom meleg van télen is.

Az árainkról

Nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy az áraink elfogadhatóak legyenek, és az Önök visszajelzése alapján ez sikerült is! Az utasaink nagy többsége teljesen átlagosnak találja az itallapunk árait! 

 

hajoznijo.hu felmeres2014osz_itallap-e1416532049977

Elégedettségi felmérés 2014 – Milyennek találta az itallapunkat?

Büszkék vagyunk az eddigi eredményeinkre de ez közel sem jelenti azt, hogy hátradőlnénk és élveznénk a sikert! Nagyon sok munkánk van még, és mindig is ki fogjuk kérdezni az Önök véleményét, mert csak ezáltal biztosíthatjuk Önöknek a legjobb szolgáltatást.

Hosszasan lehetne még idézni az Önök megjegyzéseiket és észrevételeiket, de hely és idő szűkében csak néhány rövid választ írnánk le az Önök megjegyzéseikre:

– Igen, tervezzük, hogy hamarosan teljesen más asztalok és elrendezés lesz a hajón, hogy jobban tudjunk alkalmazkodni az adott körülményekre.

– Igen, 2015-ben jelentősen bővül a szolgáltatás kínálatunk. Ebben pont Önök segítenek a kérdőív kitöltésével, de sok száz elégedett utas preferenciái már túl nagy kincs lenne, mintsem közzétennénk:)

– Sajnáljuk, nem áll módunkban megvárni Önt, ha elkésik az útról. A hajónak más feladatai is vannak, néha alig jut idő átállni az egyik programról a másikra. Pontosak vagyunk.

Köszönjük, hogy velünk utaztak, és várjuk vissza!

 

2 thoughts on “Köszönjük a sok pozitív visszajelzést és építő kritikát!”

Leave a Reply