GYIK – gyakori kérdések és válaszok

Alább találod az elhangzó gyakori kérdéseket és válaszokat (GyIK). Ez az oldal csak egy összefoglaló, adott kérdéskörből pár választ villant fel, ha valamelyik téma érdekel, kattints a címére az összes válaszért.

A jegyvásárlásról (kattints a többiért…)

számlát kérek a foglalásról

Természetesen adunk számlát, sőt önkiszolgáló rendszerben a foglalás során magad állítod elő. A foglalás végén nyomd meg a “számlát szeretnél?” gombot és töltsd ki a szükséges adatokat.
Kérjük a kitöltést követően ellenőrizd, hogy a bevitt adatok helyesek-e, mivel azok kijavítása csak manuálisan lehetséges. Az elektronikus számlát a foglalás visszaigazolását követően külön emailben kapod kézhez.
Harmadik felek által kiállított voucherek esetében (,mint Viator, Getyourguide, Booking, Musement) a számlát is e harmadik fél állítja ki, keresd őket közvetlenül.

Ajándékutalványt vennék…

Természetetesen a webshopban ajándékutalványt is vehetsz, akár kiválaszthatod az oldalon a menüből, vagy kattints: ajándékutalvány vásárlása

Ki kell nyomtassam a jegyet?

Nem, a jegyet bemutathatot okoseszközön (telefon, tablet, stb.) is, amely információt a jegyen is feltüntettük. Mi is szeretjük a fákat.

A hajóútról (kattints a többiért…)

pick-up vagy drop-off elérhető

Nem, nem kínálunk ilyen szolgáltatást, javasoljuk használj taxit. Kérünk olvasd el a taxikról szóló GyIK-et is és mindig csak olyan szolgáltatót használj, ahol app elérhető. Javasoljuk partnerünk a Főtaxit, a raktarton hostessük elérhető.

Mikor érkezzek?

Javasoljuk, hogy a hajó indulása előtt 10-15 perccel légy a kikötőnél. Természetesen érkezhetsz később is, azonban javasoljuk, hogy legkésőbb a hajó indulása előtt 5 perccel szállj be. A beszállítás jellemzően a hajó indulása előtt 15 perccel kezdődik, amennyiben lehetséges. Kérjük, ne érkezz órákkal korábban, nem lesz lehetőséged a hajón várakozni akkor sem, ha a kikötőben lennél. A hatályos szabályok ezt nem teszik lehetővé és az utak között a hajót is ki kell takarítani. A beszállás megkezdésére csak a kapitány adhat engedélyt.

Melyik a legjobb oldal? Fönt vagy lent jobb a látvány? Bal vagy jobb a jobb oldal?

Amelyik tetszik. A hajó körbemegy, a látvány pedig mind fentről, mind lentről, mind elöről mind a hajó tatjáról egyaránt szép. Azt sem felejthetjük el, hogy mindannyian ugyanazon a hajón leszünk.

késve érkeztünk / a hajó indul / a hajó elindult, de még közel van – visszajönnek értem/értünk?

Nem. Amikor a hajó megkezdte az indulási manővert, akkor nem fordul vissza, mivel ez jelentős mennyiségű időt igényel – amelyet egyébként a nem késő utasoktól venne el. Úgyszintén a személyzet nem fogja kinyitni a kaput a vonatkozó biztonsági előírásoknak megfelelően. Részt vehetsz egy későbbi úton díj ellenében – a jegyen feltüntetettek szerint.

Az időjárásról (kattints a többiért…)

Milyen időben megy a hajó?

Az 2014-es nyár gyakori viharai miatt sokszor felmerült ez a kérdés. A válasz egyszerű: szinte bármikor. Megyünk hidegben, melegben, esőben és szikrázó napsütésben egyaránt.
Az egyetlen kivétel a köd, bár radarral mehetnénk, de ez legfeljebb túlélőtúrára vágyók számára lenne izgalmas.
A meghirdetett utakat minden körülmények között igyekszünk megtartani. Ettől legfeljebb külső ok – pl. folyamzár, kikötőzár – vagy váratlan műszaki hiba tud eltéríteni. Ilyen esetben azonban – lehetőségeinkhez képest – a meghirdetett útra jelentkezett utasokat értesítjük.
A rossz/nem kedvező időjárás nem jegymódosítási ok, visszatérítési szabályaink egyszerűek: nem megjelenés esetén visszatérítés nem jár.

Esik az eső, vihar van!

Ugyan lehetnek olyan időjárási körülmények, melyeket kedvezőtlennek gondolsz – eső, vihar – azonban Magyarországon nem igazán fordul elő olyan időjárás, amely a hajók biztonságos közlekedését gátolná. Ha mégis ilyen körülmények állnának elő, biztos lehetsz benne, hogy amennyiben van jegyed egy járatra, úgy az esetleges időjárás miatti törlésről értesítünk SMS-ben, emailen, közzétesszük a weboldalon, stb. Ilyen törlés egyedül a 2017-es jégzajlás miatt történt eddig. Az időjárási körülmény nem ok a jegymódosításra, amennyiben a jegyed nem módosítható akkor egy eső vagy egy vihar miatt nem is fogod tudni azt módosítani. Ne feledd, a visszatérítési szabályaink nagyon egyszerűek: nincs visszatérítés meg nem jelenés esetében.

Van fűtés?

Van, minden hajónk rendelkezik fűtéssel, zárt termekkel és nyitott teraszokkal (a teraszok nem fűtöttek). Vannak pokrocaink is, télen pedig finom forralt bor.

write a new Tripadvisor review on Portum Lines
hajoznijo FB page
  • Dock42 port
Foglalok