Alább találod az elhangzó gyakori kérdéseket és válaszokat (GyIK). Ez az oldal csak egy összefoglaló, adott kérdéskörből pár választ villant fel, ha valamelyik téma érdekel, kattints a címére az összes válaszért.
A jegyvásárlásról (kattints a többiért…)
nem mentem el/barátaim kihagyták az utat – kaphatok visszatérítést?
Sajnáljuk, de ha a hajó elindult, viszont te vagy barátaid nem jelentek meg, úgy ez számodra nem biztosít jogot visszatérítésre a a szolgáltatás áltláno szerződési feltételeinek megfelelően, mivel a jegy a meg nem jelenéssel felhasznált.
számlát kérek a foglalásról
Természetesen adunk számlát, sőt önkiszolgáló rendszerben a foglalás során magad állítod elő. A foglalás végén nyomd meg a “számlát szeretnél?” gombot és töltsd ki a szükséges adatokat.
Kérjük a kitöltést követően ellenőrizd, hogy a bevitt adatok helyesek-e, mivel azok kijavítása csak manuálisan lehetséges. Az elektronikus számlát a foglalás visszaigazolását követően külön emailben kapod kézhez.
Harmadik felek által kiállított voucherek esetében (,mint Viator, Getyourguide, Booking, Musement) a számlát is e harmadik fél állítja ki, keresd őket közvetlenül.
Ajándékutalványt vennék…
Természetetesen a webshopban ajándékutalványt is vehetsz, akár kiválaszthatod az oldalon a menüből, vagy kattints: ajándékutalvány vásárlása
Ki kell nyomtassam a jegyet?
Nem, a jegyet bemutathatot okoseszközön (telefon, tablet, stb.) is, amely információt a jegyen is feltüntettük. Mi is szeretjük a fákat.
A hajóútról (kattints a többiért…)
pick-up vagy drop-off elérhető
Nem, nem kínálunk ilyen szolgáltatást, javasoljuk használj taxit. Kérünk olvasd el a taxikról szóló GyIK-et is és mindig csak olyan szolgáltatót használj, ahol app elérhető. Javasoljuk partnerünk a Főtaxit, a raktarton hostessük elérhető.
Mikor érkezzek?
Javasoljuk, hogy a hajó indulása előtt 10-15 perccel légy a kikötőnél. Természetesen érkezhetsz később is, azonban javasoljuk, hogy legkésőbb a hajó indulása előtt 5 perccel szállj be. A beszállítás jellemzően a hajó indulása előtt 15 perccel kezdődik, amennyiben lehetséges. Kérjük, ne érkezz órákkal korábban, nem lesz lehetőséged a hajón várakozni akkor sem, ha a kikötőben lennél. A hatályos szabályok ezt nem teszik lehetővé és az utak között a hajót is ki kell takarítani. A beszállás megkezdésére csak a kapitány adhat engedélyt.
Melyik a legjobb oldal? Fönt vagy lent jobb a látvány? Bal vagy jobb a jobb oldal?
Amelyik tetszik. A hajó körbemegy, a látvány pedig mind fentről, mind lentről, mind elöről mind a hajó tatjáról egyaránt szép. Azt sem felejthetjük el, hogy mindannyian ugyanazon a hajón leszünk.
késve érkeztünk / a hajó indul / a hajó elindult, de még közel van – visszajönnek értem/értünk?
Nem. Amikor a hajó megkezdte az indulási manővert, akkor nem fordul vissza, mivel ez jelentős mennyiségű időt igényel – amelyet egyébként a nem késő utasoktól venne el. Úgyszintén a személyzet nem fogja kinyitni a kaput a vonatkozó biztonsági előírásoknak megfelelően. Részt vehetsz egy későbbi úton díj ellenében – a jegyen feltüntetettek szerint.
Az időjárásról (kattints a többiért…)
Milyen időben megy a hajó?
Az 2014-es nyár gyakori viharai miatt sokszor felmerült ez a kérdés. A válasz egyszerű: szinte bármikor. Megyünk hidegben, melegben, esőben és szikrázó napsütésben egyaránt.
Az egyetlen kivétel a köd, bár radarral mehetnénk, de ez legfeljebb túlélőtúrára vágyók számára lenne izgalmas.
A meghirdetett utakat minden körülmények között igyekszünk megtartani. Ettől legfeljebb külső ok – pl. folyamzár, kikötőzár – vagy váratlan műszaki hiba tud eltéríteni. Ilyen esetben azonban – lehetőségeinkhez képest – a meghirdetett útra jelentkezett utasokat értesítjük.
A rossz/nem kedvező időjárás nem jegymódosítási ok, visszatérítési szabályaink egyszerűek: nem megjelenés esetén visszatérítés nem jár.
Esik az eső, vihar van!
Ugyan lehetnek olyan időjárási körülmények, melyeket kedvezőtlennek gondolsz – eső, vihar – azonban Magyarországon nem igazán fordul elő olyan időjárás, amely a hajók biztonságos közlekedését gátolná. Ha mégis ilyen körülmények állnának elő, biztos lehetsz benne, hogy amennyiben van jegyed egy járatra, úgy az esetleges időjárás miatti törlésről értesítünk SMS-ben, emailen, közzétesszük a weboldalon, stb. Ilyen törlés egyedül a 2017-es jégzajlás miatt történt eddig. Az időjárási körülmény nem ok a jegymódosításra, amennyiben a jegyed nem módosítható akkor egy eső vagy egy vihar miatt nem is fogod tudni azt módosítani. Ne feledd, a visszatérítési szabályaink nagyon egyszerűek: nincs visszatérítés meg nem jelenés esetében.
Van fűtés?
Van, minden hajónk rendelkezik fűtéssel, zárt termekkel és nyitott teraszokkal (a teraszok nem fűtöttek). Vannak pokrocaink is, télen pedig finom forralt bor.