GyIK – hajóút

Hozhatom a kutyám? … macskám, nyulam, vadászgörényem, hörcsögöm, aranyhalam?

Sajnos nem. Városnéző sétahajó útjainkon élő állat – vakvezető- és szolgálatban lévő rendőrkutya kivételével – általános szerződési feltételeink szerint nem szállítható.
Najó, esetleg egy, legfeljebb 10x10x10cm befogadóképességű akváriumban elférő aranyhallal kivételt tehetünk. Egyben felhívjuk a figyelmet a szökés veszélyére, a Duna közel van.
Amennyiben mindenféleképpen kedvenceddel szeretnél részt venni a hajózáson, úgy igénybe veheted privát hajó szolgáltatásunkat, ahol több opció is elérhető, mint Privát sétahajózás egy órára vagy akár Romantikus Randevú a Dunán.

késve érkeztünk / a hajó indul / a hajó elindult, de még közel van – visszajönnek értem/értünk?

Nem. Amikor a hajó megkezdte az indulási manővert, akkor nem fordul vissza, mivel ez jelentős mennyiségű időt igényel – amelyet egyébként a nem késő utasoktól venne el. Úgyszintén a személyzet nem fogja kinyitni a kaput a vonatkozó biztonsági előírásoknak megfelelően. Részt vehetsz egy későbbi úton díj ellenében – a jegyen feltüntetettek szerint.

Milyen gyors egy hajó?

Egy személyszállító hajó nem túl gyors jármű, sebességét több külső körülmény is befolyásolja, így a folyó sodrása, szél.
Az MS Neptun hajó esetbéen általában 8-10 km/órával számolunk hegymenetben (felfelé) és 16-20 km/órával völgymenetben (lefelé).
Az MS Klára esetében ezek a számok alacsonyabbak 6-9 km/óra hegymenetben és 14-18 km/óra völgymenetben.

Mennyi ideig tart egy út?

Sétahajó járataink jellemezően egy óráig tartanak. Egyéb programjaink a leírásban feltüntetett időtartamig. Amennyiben hajót bérelsz, akkor annyi ideig amennyi időre bérelted.

számlát szeretnék a bárfogyasztásról

Természetesen ez lehetséges, azonban időbe kerül. Amennyiben számlát szeretnél, úgy ezt időben (jó előre) jelezd a bár személyzetünknek és add meg az adatokat. Amennyiben megadsz emailcímet, úgy elektronikus számlát küldünk, ennek hiányában hőpapíron kapod kézhez.

Kell vinnem a jegyet az utazáshoz? Névre szólnak a jegyek?

Az utasokat a jegy alapján azonosítjuk, így az utazáshoz a jegyet be kell mutatni, de szeretjük a fákat, így a bemutatás akár telefonon vagy táblagépen is tökéletes.
Viszont azonosítókat nem kérünk, mindössze a jegyek számát és típusát ellenőrizzük. Így az érvényes jegyet felmutató első személy utazhat.

Foglalhatok asztalt?

Erre nincs lehetőség, az asztalok/helyek elfoglalása érkezési sorrendben történik, a helyet tetszés szerint bárki elfoglalja. Az elfoglalt helyed természetesen menet közben is megváltoztathatod.

lekéstem a hajót

Ha lekésted a hajót, úgy jószándékunk jeleként engedélyezzük, hogy 5 euró / fő díjért az eredeti voucheren szereplő napon és az azt követő napon valamelyik hajóúton részt vehess. A díjat a hajón kell megfizetned, a voucher a meg nem jelenéseddel egyidejűleg (“no show”) felhasználtá válik amennyiben a hajójárat elindult.

Mire van szükségem az úthoz?

Az adott útra szóló érvényes, a Portum Lines Kft. által kibocsátott JEGYre, melyet online megvehetsz. Alternatívaként az adott útra szóló, harmadik fél partnereink által kibocsott voucherre is részt vehetsz.

Tortát hozhatok? Ételt-italt hozhatok?

A hajón bár működik, tilos a nem a bárból vásárolt ételek és italok fogyasztása! Így sem tortát, se ételt/italt nem hozhatsz a hajóra.
Természetesen a bár választékából bármit fogyaszthatsz, itallapunkat a hajoznijo.hu itallap címen találod.

Melyik a legjobb oldal? Fönt vagy lent jobb a látvány? Bal vagy jobb a jobb oldal?

Amelyik tetszik. A hajó körbemegy, a látvány pedig mind fentről, mind lentről, mind elöről mind a hajó tatjáról egyaránt szép. Azt sem felejthetjük el, hogy mindannyian ugyanazon a hajón leszünk.

Ehetek, ihatok a hajón?

Természetesen, a hajón bár működik, különféle italokkal tudjuk a hajózási élményét fokozni. Itallapunkon az egyes árakat is megtalálhatja. Egyes útjainkon könnyű snackeket biztosítunk. Melegétel előállítására a hajón a hely szűkössége valamint a szigorú előírások miatt nincs lehetőség, azonban hajóbérlés esetén például hajón elfogyasztott vacsora is elképzelhető – akár két főnek is.

Nem találom a kikötőt

A kikötőnk a XIII. kerület Szent István parknál található, Dock 42, sétahajó járataink innen indulnak. A sétahajó járatokon az indulási és az érkezési kikötő azonos.. A Dock 42 kikötő helyét online térképszolgáltatással gyorsan és egyszerűen megtalálhatod.

A kikötő megközelíthető

– tömegközlekedéssel: 75, 76 -os troli Szent István park megálló, 15, 115 -ös busz Victor Hugo u. megálló, M3 metró Lehel téri megálló, 2, 4-6 villamos Jászai Mari téri megálló, BuBi Szent István parki dokkoló. Menetrendet a BKK oldalán találod.

– gépjárművel a parkolás a rakparton lehetséges

– taxival

Javasoljuk, hogy használd telefonod térképalkalmazását és annak segítségével navigálj a kikötőhöz. Szinte mindegyik online applikáció hibátlanul a kikötőhöz vezet. Ha nem akarsz adatforgalmat generálni, arra is létezik megoldás, például a Maps.Me.

Dock 42 Google Map-en

Dock 42 Apple Maps-en

Dock 42 OpenStreetmap-en

Dock 42 FourSquare-en

Cseveghetsz Telegram botunkkal, Annával is t.me/portum_bot, aki szintén szívesen elüldi a kikötő helyszínét, odavezet vagy akár a kikötőtől a távolságod is megmondja.

Mikor érkezzek?

Javasoljuk, hogy a hajó indulása előtt 10-15 perccel légy a kikötőnél. Természetesen érkezhetsz később is, azonban javasoljuk, hogy legkésőbb a hajó indulása előtt 5 perccel szállj be. A beszállítás jellemzően a hajó indulása előtt 15 perccel kezdődik, amennyiben lehetséges. Kérjük, ne érkezz órákkal korábban, nem lesz lehetőséged a hajón várakozni akkor sem, ha a kikötőben lennél. A hatályos szabályok ezt nem teszik lehetővé és az utak között a hajót is ki kell takarítani. A beszállás megkezdésére csak a kapitány adhat engedélyt.

Van mosdó a hajón

Igen, minden hajónkon található mellékhelyiség. A mellékhelyiség a hajó kikötéséig használható (az érkezést megelőző durván 5 perc.)

Taxit szeretnék az út végére

Javasoljuk, hogy használj BOLT taxit. Természetesen hívhatsz más taxit is a Szt. István parki kikötőnhöz.

Kerüld a turistacsapdákat és óvakodj a kikötőnknél, szállodáknál, pályaudvarokon túl könnyen elérhető taxiktól. Olvasd el cikkünk a taxis trükkök elkerüléséről. Javasoljuk, hogy olyan szolgáltatót vegyél igénybe, ahol app is elérhető.

Készítettem néhány jó képet, hogyan osztom meg veletek?

Örülünk, ha jól érezted magad/jól éreztétek magatokat hajóutunkon. A képeket vagy feltehetitek az Instagramra a #hajoznijo vagy #portumlines hashtagekkel vagy elküldhetitek Annának, telegram botunknak a t.me/portum_bot címen.

covid szabályok, védettségi igazolvány

A hajózási társaságunk nem zárt be, csak utasok híján ritkán hajózunk. Sétahajó járataink jellemzően hét végén: pénteken és szombaton üzemelnek, amennyiben a minimális utaslétszámot elérték.

Hatályos covid szabályok menetrendszerinti budapesti sétahajó járataink során:

  • A vonatkozó Covid szabályok alapján az utazás közben beltérben maszk viselése kötelező;

További részletek a weboldalunkon.

Csak a mienk az asztal?

Ezt sajnos nem tudjuk garantálni. A hajó jelenlegi elrendezésében 2-4-6 fős asztalok vannak. Természetesen egy 6 fős társaság esetében az asztal csak a társaságé. Azonban, ha kevesebben vannak, akkor előfordulhat, hogy másokkal kell megosztania az asztalt. A hajó amúgy is korlátozottabb területtel rendelkezik, mint például egy étterem. Az élmény viszont mindenképpen csodálatos lesz.

pick-up vagy drop-off elérhető

Nem, nem kínálunk ilyen szolgáltatást, javasoljuk használj taxit. Kérünk olvasd el a taxikról szóló GyIK-et is és mindig csak olyan szolgáltatót használj, ahol app elérhető.

jegyek lemondása, törlése, módosítása

A visszatérítési / módosítási szabályaink egyszerűek:

Rendes jegy törlési feltételek:

  • 24 órával az indulás előtt: teljes visszatérítés (1 EUR admin díj levonásával)
  • 24 órán belül vagy meg nem jelenés esetében: nincs visszatérítés

Rendes jegy módosítási feltételek:

  • 24 órával az indulás előtt: nincsen díj
  • 24 órával az indulási időponton belül: 6 EUR.

Akciós vagy kuponos jegyek:

  • Visszatérítés nem lehetséges.
  • Jegy módosítása 5 EUR.

Jegyeid ügyintézése kapcsán kérjük lépj velünk kapcsolatba a hajoznijo.hu/hu/kapcsolat-jegykezelesfelületen és add meg a foglalás vagy a jegy számát.

    Módosítási igény esetén kérjük add meg:

  • a kért módosított időpontot
    Törlési igény esetén kérjük add meg, hogy a jegyért:

  • egy 1 évig érvényes vouchert vagy
  • visszatérítést szeretnél – 1 euró admin díj levonásával.

Módosítási igényt a járat indulását megelőző 6. óráig adhatod be. A módosítási igény a foglalási emailcímről kell érkezzen.
Törlési igény visszatérítéssel indulást megelőző 24 óráig (vagy ha eltér, akkor a termékleírásban szereplő időpontig) lehetséges.

A módosítási vagy törlési igénynek a megrendeléshez tartozó emailcímről kell érkeznie. Harmadik fél által kiállított vouchert csak ez a harmadik fél tud módosítani illetve törölni, így a Getyourguide, Musement, Viator, Booking.com.

Amennyiben nem a megadott indulási időpontban szeretnél utazni – de azonos napon – úgy a 24 órán belüli módosítási díjat kell fizetned.


vissza a GyIK főoldalra

hajoznijo FB page
  • Dock42 port
Book Now