GyIK – hajóút

parkolás

Parkolás a rakparton, a hajó előtt lehetséges. Természetesen a szabad helyeket nem tudjuk garantálni. Mivel ez a hely az utca, így közparkolási rendszer érvényes, ahogyan Budapest más részein is. A díjakat az adott zónának megfelelően feltüntették. A parkolás hétvégén jellemzően ingyenes.

díszkivilágítás

Budapest díszkivilágítása a várost teljesen mássá varázsolja és bámulatos, ugyanakkor erre semmi hatásunk nincs. A díszkivilágítást csökkenthetik vagy átszínezhetik egyes alkalmakra megemlékezve, így a magyar és külföldi jelentősebb nemzeti ünnepekre, Föld Órájára vagy a mellrák elleni küzdelemre. A látvány és a panoráma díszkivilágítással – vagy anélkül – is csodálatos a díszkiválgítás mindössze egy új árnyalatot ad hozzá ehhez.
A díszkivilágítást sötétedés után kapcsolják fel.

Mikor érkezzek?

Javasoljuk, hogy a hajó indulása előtt 10-15 perccel légy a kikötőnél. Természetesen érkezhetsz később is, azonban javasoljuk, hogy legkésőbb a hajó indulása előtt 5 perccel szállj be. A beszállítás jellemzően a hajó indulása előtt 15 perccel kezdődik, amennyiben lehetséges. Kérjük, ne érkezz órákkal korábban, nem lesz lehetőséged a hajón várakozni akkor sem, ha a kikötőben lennél. A hatályos szabályok ezt nem teszik lehetővé és az utak között a hajót is ki kell takarítani. A beszállás megkezdésére csak a kapitány adhat engedélyt.

Milyen időben megy a hajó?

Az 2014-es nyár gyakori viharai miatt sokszor felmerült ez a kérdés. A válasz egyszerű: szinte bármikor. Megyünk hidegben, melegben, esőben és szikrázó napsütésben egyaránt.
Az egyetlen kivétel a köd, bár radarral mehetnénk, de ez legfeljebb túlélőtúrára vágyók számára lenne izgalmas.
A meghirdetett utakat minden körülmények között igyekszünk megtartani. Ettől legfeljebb külső ok – pl. folyamzár, kikötőzár – vagy váratlan műszaki hiba tud eltéríteni. Ilyen esetben azonban – lehetőségeinkhez képest – a meghirdetett útra jelentkezett utasokat értesítjük.
A rossz/nem kedvező időjárás nem jegymódosítási ok, visszatérítési szabályaink egyszerűek: nem megjelenés esetén visszatérítés nem jár.

várható indulási időpontok, nyár (ápr. 1 – okt. 31)

Várható indulási időpontok ápr. 1. vagy a téli időszámítás végétől (ha korábbi) – okt. 31. vagy a téli időszámítás kezdetéig (ha korábbi)

hétfő
kedd
szerda
csütörtök
(17:00)18:15(19:00)19:30(20:15)20:45(21:30)22:00
péntek
szombat
vasárnap
(17:00)(17:45)18:15(19:00)19:30(20:15)20:45(21:30)22:00(23:00)

A zárójelben jelzett indulási időpontok, mint például (16:45) opcionálisak, így nem minden nap elérhetőek. Az indulási időpontok előzetes értesítés nélkül módosíthatóak. Minden indulási időpont helyi, budapesti időzóna szerint van feltüntetve.
Jegyet budapesti sétahajózás termék oldalán, itt vehetsz.

számlát szeretnék a bárfogyasztásról

Természetesen ez lehetséges, azonban időbe kerül. Amennyiben számlát szeretnél, úgy ezt időben (jó előre) jelezd a bár személyzetünknek és add meg az adatokat. Amennyiben megadsz emailcímet, úgy elektronikus számlát küldünk, ennek hiányában hőpapíron kapod kézhez.

Nem találom a kikötőt

A kikötőnk a XIII. kerület Szent István parknál található, Dock 42, sétahajó járataink innen indulnak továbbá ide is érkeznek.. A Dock 42 kikötő helyét online térképszolgáltatással gyorsan és egyszerűen megtalálhatod.

Kikötőn elérhető szinte az összes nagyobb online térképen:

A kikötő megközelíthető

– tömegközlekedéssel: 75, 76 -os troli Szent István park megálló, 15, 115 -ös busz Victor Hugo u. megálló, M3 metró Lehel téri megálló, 2, 4-6 villamos Jászai Mari téri megálló, BuBi Szent István parki dokkoló. Menetrendet a BKK oldalán találod.

– gépjárművel a parkolás a rakparton lehetséges

– taxival, amennyiben taxit használnál kérjük olvasd el cikkünket a taxis átverésekről és a javasolt taxiszolgáltatóról

Javasoljuk, hogy használd telefonod térképalkalmazását és annak segítségével navigálj a kikötőhöz. Szinte mindegyik online applikáció hibátlanul a kikötőhöz vezet. Ha nem akarsz adatforgalmat generálni, arra is létezik megoldás, például a Maps.Me.

Cseveghetsz Telegram botunkkal, Annával is t.me/portum_bot, aki szintén szívesen elüldi a kikötő helyszínét, odavezet vagy akár a kikötőtől a távolságod is megmondja.

pick-up vagy drop-off elérhető

Nem, nem kínálunk ilyen szolgáltatást, javasoljuk használj taxit. Kérünk olvasd el a taxikról szóló GyIK-et is és mindig csak olyan szolgáltatót használj, ahol app elérhető. Javasoljuk partnerünk a Boltot.

várható indulási időpontok, tél nov. 1. – márc 31.

Várható indulási időpontok nov. 1. vagy a téli időszámítás kezdetétől (ha korábbi) – márc 31. vagy a nyári időszámítás kezdetéig (ha korábbi)

hétfő
kedd
szerda
csütörtök
(15:40)17:0018:2019:4021:00
péntek
szombat
vasárnap
(15:40)17:0018:2019:4021:00

A zárójelben jelzett indulási időpontok, mint például (16:40) opcionálisak, így nem minden nap elérhetőek. Az indulási időpontok előzetes értesítés nélkül módosíthatóak. Minden indulási időpont helyi, budapesti időzóna szerint van feltüntetve.
Jegyet budapesti sétahajózás termék oldalán, itt vehetsz.

Ehetek, ihatok a hajón?

Természetesen, a hajón bár működik, különféle italokkal tudjuk a hajózási élményét fokozni. Itallapunkon az egyes árakat is megtalálhatja. Egyes útjainkon könnyű snackeket biztosítunk. Melegétel előállítására a hajón a hely szűkössége valamint a szigorú előírások miatt nincs lehetőség, azonban hajóbérlés esetén például hajón elfogyasztott vacsora is elképzelhető – akár két főnek is.

lekéstem a hajót

Ha lekésted a hajót – vagy más indulási időpontot szeretnél (azonos vagy a következő napon)-, úgy jószándékunk jeleként engedélyezzük, hogy 7 euró / fő (2800Ft) díjért az eredeti voucheren szereplő napon és az azt követő napon valamelyik hajóúton részt vehess. Regisztráció vagy egyéb teendő nem szükséges, mindössze meg kell jelenned az indulás előtt és a helyszínen, a hajón kell rendezned a díjat.
Az indulási időpontok hétfő-csütörtök valamint péntek-vasárnap között eltérőek, ellenőrizd a jellemző téli (nov. 1. – márc. 31.) indulási időpontok VAGY a jellemző nyári (ápr. 1. – okt. 31.) indulási időpontok oldalon (új lapon nyílik meg).
A voucher a meg nem jelenéseddel egyidejűleg (“no show”) felhasználtá válik amennyiben a hajójárat elindult.

Milyen gyors egy hajó?

Egy személyszállító hajó nem túl gyors jármű, sebességét több külső körülmény is befolyásolja, így a folyó sodrása, szél.
Az MS Neptun hajó esetbéen általában 8-10 km/órával számolunk hegymenetben (felfelé) és 16-20 km/órával völgymenetben (lefelé).
Az MS Klára esetében ezek a számok alacsonyabbak 6-9 km/óra hegymenetben és 14-18 km/óra völgymenetben.

Kell vinnem a jegyet az utazáshoz? Névre szólnak a jegyek?

Az utasokat a jegy alapján azonosítjuk, így az utazáshoz a jegyet be kell mutatni, de szeretjük a fákat, így a bemutatás akár telefonon vagy táblagépen is tökéletes.
Viszont azonosítókat nem kérünk, mindössze a jegyek számát és típusát ellenőrizzük. Így az érvényes jegyet felmutató első személy utazhat.

időtartam, milyen hosszú az út

A sétahajó út körülbelül 1 óra, amelybe természetesen az elindulás és az érkezés is beleszámít. A ki- és beszállítás ideje az út idejébe nem számít bele.

A jegy bármelyik útra jó?

Nem, a jegy adott időpontra szól, melyet azon feltüntettünk. Amennyiben esetleg lekésted a hajójáratot, úgy kedvezményes díjért az adott nap és a következő nap részt vehetsz egy másik hajójáraton.

covid szabályok, védettségi igazolvány

A hajózási társaságunk nem zárt be, csak utasok híján ritkán hajózunk. Sétahajó járataink jellemzően hét végén: pénteken és szombaton üzemelnek, amennyiben a minimális utaslétszámot elérték.

Hatályos covid szabályok menetrendszerinti budapesti sétahajó járataink során:

  • A vonatkozó Covid szabályok alapján az utazás közben beltérben maszk viselése kötelező;

További részletek a weboldalunkon.

Van mosdó a hajón

Igen, minden hajónkon található mellékhelyiség. A mellékhelyiség a hajó kikötéséig használható (az érkezést megelőző durván 5 perc.)

dohányzás engedélyzett?

Igen, a dohányzás a hajó külső részén, a kijelölt területen engedélyezett.

Mire van szükségem az úthoz?

Az adott útra szóló érvényes, a Portum Lines Kft. által kibocsátott JEGYre, melyet online megvehetsz. Alternatívaként az adott útra szóló, harmadik fél partnereink által kibocsott voucherre is részt vehetsz.

Csak a mienk az asztal?

Ezt sajnos nem tudjuk garantálni. A hajó jelenlegi elrendezésében 2-4-6 fős asztalok vannak. Természetesen egy 6 fős társaság esetében az asztal csak a társaságé. Azonban, ha kevesebben vannak, akkor előfordulhat, hogy másokkal kell megosztania az asztalt. A hajó amúgy is korlátozottabb területtel rendelkezik, mint például egy étterem. Az élmény viszont mindenképpen csodálatos lesz.

Tortát hozhatok? Ételt-italt hozhatok?

A hajón bár működik, tilos a nem a bárból vásárolt ételek és italok fogyasztása! Így sem tortát, se ételt/italt nem hozhatsz a hajóra.
Természetesen a bár választékából bármit fogyaszthatsz, itallapunkat a hajoznijo.hu itallap címen találod.

Esik az eső, vihar van!

Ugyan lehetnek olyan időjárási körülmények, melyeket kedvezőtlennek gondolsz – eső, vihar – azonban Magyarországon nem igazán fordul elő olyan időjárás, amely a hajók biztonságos közlekedését gátolná. Ha mégis ilyen körülmények állnának elő, biztos lehetsz benne, hogy amennyiben van jegyed egy járatra, úgy az esetleges időjárás miatti törlésről értesítünk SMS-ben, emailen, közzétesszük a weboldalon, stb. Ilyen törlés egyedül a 2017-es jégzajlás miatt történt eddig. Az időjárási körülmény nem ok a jegymódosításra, amennyiben a jegyed nem módosítható akkor egy eső vagy egy vihar miatt nem is fogod tudni azt módosítani. Ne feledd, a visszatérítési szabályaink nagyon egyszerűek: nincs visszatérítés meg nem jelenés esetében.

jegyek lemondása, törlése, módosítása

A visszatérítési / módosítási szabályaink egyszerűek:

Rendes jegy törlési feltételek:

  • 24 órával az indulás előtt: teljes visszatérítés (1 EUR admin díj levonásával)
  • 24 órán belül vagy meg nem jelenés esetében: nincs visszatérítés

Rendes jegy módosítási feltételek:

  • 24 órával az indulás előtt: nincsen díj
  • 24 órával az indulási időponton belül: 6 EUR.

Akciós vagy kuponos jegyek:

  • Visszatérítés nem lehetséges.
  • Jegy módosítása 6 EUR.

Jegyeid ügyintézése kapcsán kérjük kizárólag az alábbi formanyomtatvánnyal lépj velünk kapcsolatba és add meg a foglalás vagy a jegy számát.

    Módosítási igény esetén kérjük add meg:

  • a kért módosított időpontot
    Törlési igény esetén kérjük add meg, hogy a jegyért:

  • egy 1 évig érvényes vouchert vagy
  • visszatérítést szeretnél – 1 euró admin díj levonásával.

Módosítási igényt a járat indulását megelőző 6. óráig adhatod be. A módosítási igény a foglalási emailcímről kell érkezzen.
Törlési igény visszatérítéssel indulást megelőző 24 óráig (vagy ha eltér, akkor a termékleírásban szereplő időpontig) lehetséges.

A módosítási vagy törlési igénynek a megrendeléshez tartozó emailcímről kell érkeznie. Harmadik fél által kiállított vouchert csak ez a harmadik fél tud módosítani illetve törölni, így a Getyourguide, Musement, Viator, Booking.com.

Amennyiben nem a megadott indulási időpontban szeretnél utazni – de azonos napon – úgy a 24 órán belüli módosítási díjat kell fizetned.





    késve érkeztünk / a hajó indul / a hajó elindult, de még közel van – visszajönnek értem/értünk?

    Nem. Amikor a hajó megkezdte az indulási manővert, akkor nem fordul vissza, mivel ez jelentős mennyiségű időt igényel – amelyet egyébként a nem késő utasoktól venne el. Úgyszintén a személyzet nem fogja kinyitni a kaput a vonatkozó biztonsági előírásoknak megfelelően. Részt vehetsz egy későbbi úton díj ellenében – a jegyen feltüntetettek szerint.

    Taxit szeretnék az út végére

    Javasoljuk, hogy használj BOLT-t. Természetesen hívhatsz más taxit is a Szt. István parki kikötőnhöz.

    Kerüld a turistacsapdákat és óvakodj a kikötőnknél, szállodáknál, pályaudvarokon túl könnyen elérhető taxiktól. Olvasd el cikkünk a taxis trükkök elkerüléséről. Javasoljuk, hogy olyan szolgáltatót vegyél igénybe, ahol app is elérhető.

    babakocsi, bőrönd, poggyász engedélyezett?

    Igen, babakocsi, bőrönd, poggyász engedélyezett (utasonként 1 darab), azonban a) a poggyászodra neked kell vigyáznod, a személyzet illetve a társaság nem felelős a csomagok őrzéséért és b) olyan helyre kell tenned, ahol nem akadályozza az utasok mozgását. A személyzet kérésének megfelelően poggyászodat esetlegesen más, megfelelőbb helyre kell raknod, ahol az az utasok szabad mozgását nem akadályozza.
    Nagyobb tárgyak, mint kerékpár, moped, motorkerékpár, bérelt vagy nagyobb e-roller, stb. nem engedélyezett, kérjük tekintsd meg (a kerékpárokról szóló cikket)

    Van fűtés?

    Van, minden hajónk rendelkezik fűtéssel, zárt termekkel és nyitott teraszokkal (a teraszok nem fűtöttek). Vannak pokrocaink is, télen pedig finom forralt bor.

    jegyvásárlás a helyszínen

    Rendszeres sétahajó járatainkra jegyet elsosorban a hajoznijo.hu/setahajo oldalon tudsz vásárolni bankkártyával.

    Amennyiben ez nem megfelelő, úgy munkatársaink a helyszínen is eladnak számodra jegyet, amíg az adott hajójárat még nincs tele. A helyszínen vásárolt jegy ára 15 eurós/6000 forintos) áron. A helyszínen mind készpénzt mind bankkártyát elfogadunk.

    A beléptetés során az előre megvásárolt jeggyel rendelkezők elsőbbséget élveznek.

    Foglalhatok asztalt?

    Erre nincs lehetőség, az asztalok/helyek elfoglalása érkezési sorrendben történik, a helyet tetszés szerint bárki elfoglalja. Az elfoglalt helyed természetesen menet közben is megváltoztathatod.

    üdvözlőital: elérhető? milyen opciók vannak?

    Egyes útjainkon üdvözlőitalt is biztosítunk, amelyet az adott termék leírásában feltüntettünk. Üdvözlőitalként egy alkoholmentes és egy alkoholos opciót kínálunk, melyből kiválaszthatod a neked szimpatikusabbat. Az üdvözlőitalt belépéskor adjuk, nem szolgáljuk fel, továbbá nem elérhetőek az út elindulását követően.

    Készítettem néhány jó képet, hogyan osztom meg veletek?

    Örülünk, ha jól érezted magad/jól éreztétek magatokat hajóutunkon. A képeket vagy feltehetitek az Instagramra a #hajoznijo vagy #portumlines hashtagekkel vagy elküldhetitek Annának, telegram botunknak a t.me/portum_bot címen.

    Hozhatom a kutyám? … macskám, nyulam, vadászgörényem, hörcsögöm, aranyhalam?

    Sajnos nem. Városnéző sétahajó útjainkon élő állat – vakvezető- és szolgálatban lévő rendőrkutya kivételével – általános szerződési feltételeink szerint nem szállítható.
    Najó, esetleg egy, legfeljebb 10x10x10cm befogadóképességű akváriumban elférő aranyhallal kivételt tehetünk. Egyben felhívjuk a figyelmet a szökés veszélyére, a Duna közel van.
    Amennyiben mindenféleképpen kedvenceddel szeretnél részt venni a hajózáson, úgy igénybe veheted privát hajó szolgáltatásunkat, ahol több opció is elérhető, mint Privát sétahajózás egy órára vagy akár Romantikus Randevú a Dunán.

    elveszített illetve talált tárgyak

    A talált tárgyakat két hétig őrizzük meg. Ezeket a helyszínen egyeztetett időpontban begyűjtheted vagy kérésedre a tartózkodási helyedre szállítathatjuk díj ellenében. Ha bármit elveszítettél a hajóúton, lépj velünk kapcsolatba.
    Ha esetleg valammit találtál a hajón, azt kérjük add le a személyzetnek, aki megkísérli megkeresni a tulajdonosát.

    Melyik a legjobb oldal? Fönt vagy lent jobb a látvány? Bal vagy jobb a jobb oldal?

    Amelyik tetszik. A hajó körbemegy, a látvány pedig mind fentről, mind lentről, mind elöről mind a hajó tatjáról egyaránt szép. Azt sem felejthetjük el, hogy mindannyian ugyanazon a hajón leszünk.

    holnapra, holnaputánra van foglalásom… jöhetek ma?

    Sajnos ez nem lehetséges. Vagy módosítand kell a foglalást a mai napra vagy törölnök kell a következő napra szóló foglalást és a hajón kell jegyet venned.


    vissza a GyIK főoldalra

    write a new Tripadvisor review on Portum Lines
    hajoznijo FB page
    • Dock42 port
    Foglalok